Klaar zijn voor de toekomst. Dat was de belangrijkste reden waarom gemeente As de voorbije 2 jaar alles op alles heeft gezet om de dienstverlening te optimaliseren en digitaliseren. De gemeente vond namelijk dat de dienstverlening niet altijd optimaal verliep, dat moet voortaan beter op maat van de burger. Met SmartLoket, het digitaal loket van Green Valley Belgium, kan de gemeente zelf aanvragen en processen digitaliseren, om zo een rijk aanbod aan diensten aan te bieden aan de inwoners. Ook de modules ‘Meldingen’ en ‘Papieren en attesten’ spelen hier een belangrijke rol in.
“We hebben vooral ingezet op het centrale meldpunt, waar mensen heel snel meldingen kunnen doen, want daar liep het vroeger wel eens fout.” vertelt burgemeester Tom Seurs aan TV Limburg. “En het digitaal loket waar heel snel attesten aangevraagd kunnen worden en vragen beantwoord kunnen worden. Daar hebben we sterk op ingezet. Daarnaast blijft het gemeentehuis uiteraard ook gewoon geopend, voor mensen die wat meer moeite hebben met deze digitalisering. Naast de normale afspraken kan je ook nog steeds gewoon binnenlopen voor je aanvragen en we willen zelfs tot bij de mensen thuis gaan, voor mensen die minder mobiel zijn.”
De burgemeester wil hiermee tonen dat As er staat en klaar is voor de toekomst. En dat ook kleinere gemeenten mee vooruit kunnen. Green Valley Belgium is uiteraard trots dat we hier met SmartLoket ons steentje konden bijdragen.
Bron: TV Limburg