Nieuws

Maasmechelen lanceert ondernemersloket

Maasmechelen lanceert ondernemersloket

Een ondernemer heeft heel wat administratieve formaliteiten waaraan voldaan moet worden. Om dat voor de ondernemers gemakkelijk te maken, verloopt dit in Maasmechelen voortaan volledig digitaal, via SmartLoket. 

Zowel startende als gevestigde ondernemers kunnen vergunningen, machtigingen, toelatingen e.d. digitaal aanvragen. Belangrijk om hierbij te vermelden is dat ook de verwerking en afhandeling van deze aanvragen digitaal gebeurt. Dit levert een enorme tijdswinst op, aanvragen worden sneller behandeld en de ondernemer krijgt sneller uitsluitsel. Een echte win-win dus. 

De Vlaamse overheid wil ondernemerschap stimuleren en ondersteunen. Het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) ontwikkelde hiervoor een digitaal platform waar de gebruiker op één plaats volledige informatie van verschillende agentschappen en overheden vindt. Dit bleek tijdens de coronapandemie een grote meerwaarde te zijn voor ondernemers. Het platform bundelt alle steunmaatregelen voor de diverse sectoren: een handige tool om snel correcte informatie te vinden. Uiteraard is het ondernemersloket van Maasmechelen hier ook aan gekoppeld. 

Het digitaal loket is tot stand gekomen met financiële steun van het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). Het Maasmechelse project werd –samen met nog twee andere Limburgse gemeenten– geselecteerd en ondertussen helemaal uitgevoerd. 

In het Info magazine van Maasmechelen wordt ingezoomd op de voordelen van dit ondernemersloket:

  • Snelle afhandeling van de aanvragen: doordat alle informatie automatisch wordt geregistreerd en verwerkt, wordt de termijn voor afhandeling drastisch ingekort. 
  • Administratieve vereenvoudiging: één platform waar alle informatie en communicatie over een aanvraag wordt gebundeld. 
  • Tijdswinst voor alle betrokkenen: geen verplaatsingen naar het gemeentehuis, aanvraag omvat alle noodzakelijke informatie 
  • Duurzaam en efficiënt gebruik van mensen en middelen: geen papieren dossiers meer, communicatie via digitale kanalen, …

Een ondernemer heeft heel wat administratieve formaliteiten waaraan voldaan moet worden. Om dat voor de ondernemers gemakkelijk te maken, verloopt dit in Maasmechelen voortaan volledig digitaal. 

Lees het artikel in Info Magazine Maasmechelen of bezoek het ondernemersloket online. 

Lees meer over SmartLoket

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

De voorbije maanden zijn de stad Vilvoorde en de gemeenten Beveren, Hechtel-Eksel, Kortenaken en Nijlen live gegaan met SmartLoket – Meldingen. Met SmartLoket – Meldingen kunnen burgers, bedrijven en verenigingen eenvoudig meldingen doen via een meldingskaart. Deze meldingen worden centraal verzameld en direct naar de juiste dienst gestuurd.

Nieuwe telefoonnummers

Nieuwe telefoonnummers

Belangrijke update: Green Valley Belgium heeft nieuwe telefoonnummers! Vanaf nu kunt u ons bereiken op:  +32 11 30 01 60 (algemeen nummer)  en +32 11 30 01 61 (Servicedesk)

We raden u aan om deze nieuwe nummers meteen te gebruiken, aangezien de oude nummers slechts tijdelijk, tot eind juni, doorgeschakeld worden.

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Ontdek de nieuwste stap in digitalisering voor een betere dienstverlening aan de burger in Antwerpen! De stad werkt sinds kort met SmartLoket – Adreswijziging, waarmee burgers nu eenvoudig online hun verhuizing kunnen melden. Geen ingewikkelde procedures meer, maar een snelle en efficiënte manier om adreswijzigingen door te geven.

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Op 30 januari werd een eerste versie van het Verenigingsloket officieel gelanceerd. Green Valley Belgium is er trots op om deel uit te maken van dit nieuwe initiatief van de Vlaamse overheid. De gemeente Beveren is, met SmartLoket als pilootproject, één van de eerste steden en gemeenten in Vlaanderen die live is gegaan op dit platform. 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

In het Limburgse Herk-de-Stad, een stad met ongeveer 12.750 inwoners, heeft het bestuur opmerkelijke stappen gezet om digitale dienstverlening te omarmen. In een gesprek met Alain Steenaerts, verantwoordelijke voor de Dienst Burgerzaken, vertelt hij waarom Herk-de-Stad met SmartLoket zo sterk heeft ingezet op digitalisering.

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.