Nieuws

Nieuwe digitale dienstverlening voor stad en OCMW Beringen

De stad Beringen zet samen met Green Valley Belgium belangrijke stappen in haar digitale dienstverlening met een vernieuwde stedelijke website gekoppeld aan een performant thuisloket.

De stedelijke website werd vernieuwd met een fris en eigentijds design en hij is helemaal afgestemd op de nieuwe huisstijl van de stad en OCMW. De pagina’s zijn per thema opgebouwd en de structuur is helderder gemaakt. Zo vindt de gebruiker vlotter zijn weg naar de juiste stadsdienst.

Het thuisloket of e-loket, een onderdeel van SmartLoket, fungeert met haar gebruiksvriendelijke formulieren als digitale toegangspoort tot de  dienstverlening van de organisatie.

“De grootste verandering op de website is de invoering van het thuisloket waarmee je op een gebruiksvriendelijke manier van thuis uit gebruik kan maken van het nieuwe dienstverleningsconcept. De burger kan voortaan thuis nog meer documenten aanvragen en bekomen. Zo moet je voor de attesten van bevolking (14 attesten) en uittreksels uit de registers van de burgerlijke stand (geboorteakte, huwelijksakte, …)  in de toekomst geen verplaatsing meer maken naar het administratief centrum. Zij kunnen voortaan 24/7 van thuis uit kosteloos aangevraagd worden met behulp van een eID. Deze documenten zijn digitaal ondertekend en 100% beveiligd en rechtsgeldig. Dit maakt deel uit van de verdere administratieve vereenvoudiging voor de burger en digitalisering van onze dienstverlening waarin we belangrijke stappen aan het zetten zijn,” vertelt Anne Wouters-Cuypers (schepen van communicatie).

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

De voorbije maanden zijn de stad Vilvoorde en de gemeenten Beveren, Hechtel-Eksel, Kortenaken en Nijlen live gegaan met SmartLoket – Meldingen. Met SmartLoket – Meldingen kunnen burgers, bedrijven en verenigingen eenvoudig meldingen doen via een meldingskaart. Deze meldingen worden centraal verzameld en direct naar de juiste dienst gestuurd.

Nieuwe telefoonnummers

Nieuwe telefoonnummers

Belangrijke update: Green Valley Belgium heeft nieuwe telefoonnummers! Vanaf nu kunt u ons bereiken op:  +32 11 30 01 60 (algemeen nummer)  en +32 11 30 01 61 (Servicedesk)

We raden u aan om deze nieuwe nummers meteen te gebruiken, aangezien de oude nummers slechts tijdelijk, tot eind juni, doorgeschakeld worden.

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Ontdek de nieuwste stap in digitalisering voor een betere dienstverlening aan de burger in Antwerpen! De stad werkt sinds kort met SmartLoket – Adreswijziging, waarmee burgers nu eenvoudig online hun verhuizing kunnen melden. Geen ingewikkelde procedures meer, maar een snelle en efficiënte manier om adreswijzigingen door te geven.

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Op 30 januari werd een eerste versie van het Verenigingsloket officieel gelanceerd. Green Valley Belgium is er trots op om deel uit te maken van dit nieuwe initiatief van de Vlaamse overheid. De gemeente Beveren is, met SmartLoket als pilootproject, één van de eerste steden en gemeenten in Vlaanderen die live is gegaan op dit platform. 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

In het Limburgse Herk-de-Stad, een stad met ongeveer 12.750 inwoners, heeft het bestuur opmerkelijke stappen gezet om digitale dienstverlening te omarmen. In een gesprek met Alain Steenaerts, verantwoordelijke voor de Dienst Burgerzaken, vertelt hij waarom Herk-de-Stad met SmartLoket zo sterk heeft ingezet op digitalisering.

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.