Nieuws

Smartloket verhuis

In Beerse, Berlaar en Herk-de-Stad gebeurt de aangifte verhuis nu volledig digitaal

Dat digitalisering staat voor een betere dienstverlening aan de burger, dat hebben ze in Beerse, Berlaar en Herk-de-Stad recent mogen ervaren. Sinds de go-live van de modules adreswijziging en verhuis naar het buitenland binnen SmartLoket, gebeurt de aangifte verhuis in deze drie gemeentes nu volledig digitaal. Een groot verschil voor de burger! Voortaan moeten ze niet meer langskomen om een verhuis te melden, de adreswijziging kan gewoon online geregistreerd worden. 

Hoe dat precies in z’n werk gaat? Heel eenvoudig! 

De burger registreert de adreswijziging online en geeft zo zijn nieuwe adres door. Na aanmelden worden ook zijn gezinsgegevens automatisch opgehaald waardoor deze gemakkelijk mee verhuisd kunnen worden

SmartLoket zorgt er achter de schermen voor dat dit doorgestuurd wordt naar de back-office toepassing. Zo hoeft u niets meer over te typen. Voor het gemeentebestuur verandert er niets, u blijft de aanvragen via de gekende weg behandelen. 

En de burger?

Die wordt op de gepaste momenten automatisch, onder meer via ‘Mijn burgerprofiel’ op de hoogte gehouden van de status van zijn adreswijziging en uitgenodigd om zich aan te bieden op het gemeentehuis voor een aanpassing aan de identiteitskaart.

Ook een verhuis naar het buitenland kan online geregistreerd worden. 

Benieuwd naar al de modules van SmartLoket?

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

Nieuwe besturen live met SmartLoket – Meldingen

De voorbije maanden zijn de stad Vilvoorde en de gemeenten Beveren, Hechtel-Eksel, Kortenaken en Nijlen live gegaan met SmartLoket – Meldingen. Met SmartLoket – Meldingen kunnen burgers, bedrijven en verenigingen eenvoudig meldingen doen via een meldingskaart. Deze meldingen worden centraal verzameld en direct naar de juiste dienst gestuurd.

Nieuwe telefoonnummers

Nieuwe telefoonnummers

Belangrijke update: Green Valley Belgium heeft nieuwe telefoonnummers! Vanaf nu kunt u ons bereiken op:  +32 11 30 01 60 (algemeen nummer)  en +32 11 30 01 61 (Servicedesk)

We raden u aan om deze nieuwe nummers meteen te gebruiken, aangezien de oude nummers slechts tijdelijk, tot eind juni, doorgeschakeld worden.

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Antwerpen live met SmartLoket – Adreswijziging

Ontdek de nieuwste stap in digitalisering voor een betere dienstverlening aan de burger in Antwerpen! De stad werkt sinds kort met SmartLoket – Adreswijziging, waarmee burgers nu eenvoudig online hun verhuizing kunnen melden. Geen ingewikkelde procedures meer, maar een snelle en efficiënte manier om adreswijzigingen door te geven.

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Het nieuwe Verenigingsloket, krachtig verbonden met SmartLoket en CSderden

Op 30 januari werd een eerste versie van het Verenigingsloket officieel gelanceerd. Green Valley Belgium is er trots op om deel uit te maken van dit nieuwe initiatief van de Vlaamse overheid. De gemeente Beveren is, met SmartLoket als pilootproject, één van de eerste steden en gemeenten in Vlaanderen die live is gegaan op dit platform. 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

Herk-de-Stad optimaliseert dienstverlening burgerzaken met SmartLoket 

In het Limburgse Herk-de-Stad, een stad met ongeveer 12.750 inwoners, heeft het bestuur opmerkelijke stappen gezet om digitale dienstverlening te omarmen. In een gesprek met Alain Steenaerts, verantwoordelijke voor de Dienst Burgerzaken, vertelt hij waarom Herk-de-Stad met SmartLoket zo sterk heeft ingezet op digitalisering.

Ook interesse in SmartLoket?

Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo.